Letenky a let se Smartwings

Zatímco dosavadní zkušenosti s jinými leteckými společnostmi nás naučily, že stačí při online nákupu letenek zaškrtnout požadovaná políčka pro typ hendikepu, na stránkách Smartwings to možné není.

Je nutné zatelefonovat na jejich číslo (lze snadno najít) a vše domluvit telefonicky. Problém je, že chcete-li koupit více letenek, pro ostatní osoby si připlatíte 400 Kč. Za každou 🙁 .

Nic jiném nám ale nezbylo, protože jsme nechtěli riskovat, že by někdo z nás třeba neletěl, a také pro případné pojištění storna jsme potřebovali společný nákup.

Začátek telefonického hovoru byl poněkud zmatený, protože paní několikrát nabízela pouze doprovod k letadlu, a když jsem trvala na usazení na místo, prohlásila, že musíme mít jakýsi formulář potvrzený lékařem.

Chvilku jsme se o tom dohadovaly a nakonec jsme se shodly, že ho Síma vlastně mít nemusí a že si máme večer nebo druhý den znovu zavolat, jestli je přeprava vozíčkáře možná.

Za chvilku mi stejná paní telefonovala znovu s otázkou na rozměry vozíku.

Ty jsem musela zjišťovat a poté opět na linku Smartwings volat. Tentokrát jsem mluvila s jinou paní, která mě ubezpečila, že nikam už znovu volat nemusím, že mi přijde mail s potvrzením a platebním odkazem. A ten je potřeba zaplatit do 24 hodin.

Takže vše nakonec dobře dopadlo a počáteční zmatky vycházely patrně jen z toho, že paní neměla zkušenosti s objednávání vozíčkářů.

Problémem ale zůstává, že máte-li nějaký kód na slevu, při objednávání po telefonu ho nemůžete použít. Takže jsme zaplatili o 1700 Kč navíc (včetně již zmiňovaného poplatku 400 Kč), než kdybychom to mohli koupit přímo online.

Pro příště si taky musím zapamatovat, že při kupování letenek u Smartwings potřebuju jen jména cestujících a rozměry vozíku. A pak už jen svůj telefon a e-mail. Nic víc.

Samotný let byl standardní

Československá posádky byla velmi příjemná, počasí v pohodě, trošku turbulencí, ale nic neobvyklého.

Věděli jsme, že letíme nízkonákladovkou, takže nás nepřekvapila absence jídla a pití – během celého šestihodinového letu nám nabídli jednou papírový pohárek vody (koupit ale určitě něco šlo).

Předem nám ale mailem nabídli možnost objednání jídla. Udělali jsme dobře, že jsme to nekoupili, protože porce byly v realitě více než miniaturní.

Jediné, co mi u Smartwings vadí, je absence obrazovky, na které by šlo sledovat trasu letu. Takhle jsme museli jen odhadovat, přes co zrovna letíme.

Problém bohužel nastal po výstupu z letadla, když jsme zjistili, že během přepravy se poškodily obě brzdy na vozíku. Na reklamacích zavazadel s námi odmítli sepsat protokol s tím, že to musíme řešit přímo s aerolinkami přes jejich webové stránky.

Po reklamaci Smartwings mi ovšem přišel automatický mail, že doma jejich reakce může být i šedesát dnů. Pravda je, že se mi hned po pár dnech ozvali k doplnění informací.

Po cestě zpátky se ovšem ukázalo, že vozík byl opět poškozen – zatáčí doleva, protože je ohnutá kovová tyčka u předního kolečka (ohnout centimetrové železo je fakt úctyhodný výkon). A to nemluvím o protrženém kufru, kde je navíc poškrábaná látka a je pořádně ušpiněný.

Takže další reklamace.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*