SAE 2. den

Dnes jsem měly v plánu hlavní město Spojených arabských emirátů, Abu Dhabi.

Ráno nás vyzvedl taxík a jelo se.

První jsme navštívily mešitu šejka Zayeda. Do této mešity jsme musely mít zakryté nohy, ruce a vlasy, byl to zvláštní pocit, hlavně, když bylo hodně velké teplo. V mešitě je několik velkých kopulí a čtyři minarety. Je celá bílá se zlacenými hlavicemi sloupů a podlahou a některými částmi vykládanými barevnými kameny.

Další program v Abu Dhabi byl prezidentský palác.

Taxíkem jsme z mešity dojely na pokladnu a od pokladny nás dovezl speciální autobus pro vozíčkáře. V paláci je spousta zajímavých věcí, ale hlavně je tam hromada nádherných lustrů. Nejvíce mě překvapila místnost s modrými lustry, kde byly i jezdící schody a dva výtahy.

Když jsme taxíkem dojely na hotel, připravily jsme se na večer, protože v plánu bylo taxíkem dojet k Marině, nasednout na loď a projet se na ní a dát si večeři. Taxík přijel, ale byl to autobus, do kterého bych nenastoupila. Tím pádem jsme na večerní loď nešly, ale zato jsme se mohly projít kolem Creeku, na který chtěla teta jít první den.

Zavolaly jsme si taxíka a jely tam. Taxík byl dobře zařízený, protože měl do kufru udělanou rampu, takže mě teta nemusela přesazovat na sedadlo, ale bohužel toto auto bylo nízké, takže jsem po celou cestu musela být skrčená.

Creek je záliv, kolem kterého byly postavené první domy v Dubaji. Bylo to tam úžasné. Byly tu trhy a v noci krásná atmosféra. Daly jsme si tu večeři a poté jsme se prošly do hotelu.

Co na to doprovod? Mešita pro vozíčkáře není žádný problém. Na podzemním parkovišti jsou vyhrazená místa přímo u vchodu, vše je po naprosté rovině po příjemně hladké podlaze. Po průchodu kontrolním rámem prošla Síma „lehkou“ osobní prohlídkou (nemusela vstávat z vozíku, jen ji paní „osahala“. Následuje necelý kilometr dlouhý úsek v podzemí s jezdícími pásy. Těsně před ním nás odchytili a nabídli odvoz speciálním elektrickým vozítkem pro vozíčkáře s vyklápěcí rampou. (Když jsme ho chtěli ale využít na cestě zpátky, s obrovskými omluvami nám vysvětlili, že se na něm zrovna vybila baterka. Nabídli nám, že můžeme počkat v čekárně, až se nabije, ale my raději vyrazily pěšky.) Poté následují jezdící schody nahoru, vedle nichž je i výtah. Prohlídka mešity je bez bariér. Malý schodek je ale nutné překonávat vždy, když jsme chtěly sjet na photopointy na hlavním nádvoří. Bez problémů by se jim ale dalo vyhnout.

Pro vozíčkáře je připravený i prezidentský palác. Od vstupní budovy k němu převáží návštěvníky autobusky. Jeden z nich má zabudovanou zdvižnou plošinu a uvnitř perfektní kurtovací systém. V samotném paláci pak není jediný schodek a jsou tam i toalety pro hendikepované.

Večer nám z hotelu zavolali speciální taxi pro vozíčkáře (je to možné přes aplikaci careem). Auto bylo také vybaveno zdvižnou plošinou, jen prostor uvnitř byl poměrně nízký, takže Síma musela sedět skrčená a i tak se dotýkala stropu.

Co si budu pamatovat? Prezidentský palác- překrásné lustry, Creek- starou část Dubaje

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.