Barcelona: 3. den (Montserrat)

Dnes jsme se vydali na Montserrat. Jeli jsme asi dvě hodiny. Poté jsme přestoupili na zubačku, která nás vyvezla až k Montserratu.

Z Montserratu je nádherný výhled na hory a na obrovské údolí. Když jsme vystoupili ze zubačky, vydali jsme se ke klášteru, ale šli jsme špatným směrem. Přesto jsme došli k restauraci, odkud byl překrásný výhled. Poté jsme se dali na správnou cestu ke klášteru.

Na nádvoří jsme strávili nejvíce času, protože tam byl nejhezčí výhled jak na údolí, tak na skály. Bazilika byla nádherná a obrovská. Byla velmi vysoká, celá pozlacená. V místě, kde bývá oltář, je otvor, ve kterém je socha černé Madony. Když jsme si ji prohlédli, přešli jsme na cestu svíček. Bylo to hezké, ale ne až tak moc zajímavé.

Když jsme si vše prohlédli a pokochali se krásou hor, sešli jsme do kavárny, kde jsem si dala čokoládový croissant, který byl výborný. Poté jsme znovu nastoupili do zubačky a vyrazili zpět do Barcelony.

Večer jsme šli na večeři na sedm druhů tapas. V restauraci nám pán ukázal, jak se připravuje jejich chleba. Prvně se opečený chleba natře česnekem, poté rozkrojíte rajče a jeho vnitřek pomažete na chleba. Pak to jen osolíte, polijete olivovým olejem. Tento chleba byl moc dobrý a k tapas se velmi hodil. Našich sedm chodů tapas se skládalo z kalamárů, sýra, sušené španělské šunky, klobásy, masových kroket, grilovaných paprik a z pečených brambor s katalánskou omáčkou, která byla velmi pálivá, ale moc dobrá. Tato restaurace se jmenuje Ali Burrito y yo a je v Barri Gotic, tedy ve staré části Barcelony. Poblíž je Placa de Sant Jaume, kde se zrovna konala velká hlučná demonstrace.

Co na to doprovod? Vlaky na Montserrat odjíždějí z Placa Espanya (nelze tu s vozíkem vystoupit z metra).Je to velké nádraží, ale už před ním je vidět výtah s obrovským nápisem a/to Montserrat. Ten nás svezl do haly a odtud už jsme následovali značku R5. Další výtah nás převezl k automatům a pokladně.

U obou je možnost si vybrat mezi kombinací vlak + lanovka nebo vlak + zubačka (rack railway), přičemž pro vozíčkáře je přístupná jen druhá možnost. Zpáteční jízdenka stojí kolem 27 E (o malinko levnější to mají děti do 13 let a senioři, vozíčkáři i doprovod platí normální cenu).

Odtud se pak projde turniketem, jeden výtah a jste na nástupišti. Tam je na chodníku označeno místo se sníženým vchodem pro vozík (perfektní i bez pomoci). Vlak jezdí jednou za hodinu (vždy ve .36) a nástupuště je hodně hlučné, takže je lepší počkat venku. Cesta trvá 64 min.

Ti, kteří jedou lanovkou, vystupují na Aeri de Montserrat, na zubačku se přestupuje na Monistrol de Montserrat.Ve vlaku je pak nad vchodem vyznačená trasa se zastávkami a barevnými žárovkami, označujícími projeté a následující stanice.

Po výstupu stačí následovat dav. Na konci nástupiště stojí zelený vlak, který pokračuje na Montserrat. Zatímco se všichni nahrnou hned do prvního vagonu, je lepší pokračovat dál až do dalších vozů. Času je spousta a zubačka neodjede dřív, než všichni nastoupí. Jen doporučujeme postavit vozík po směru jízdy – stoupání je fakt prudké.

Samotný klášter je bez problémů přístupný (občas do prudšího kopečka. Z placených vstupů je možné navštívit baziliku (zdarma vozíčkář a doprovod, ostatní koupí lístky přes QR kód u vchodu) a vedlejší cestu svíček.

V areálu jsou toalety pro vozíčkáře, stejně jako i v restauracích.

Cesta zpátky probíhá stejně – odjezd zubačky s napojením na vlak je vždy v .15

Co si budu pamatovat? Krásný pohled na hory a údolí.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.